بهساز صنیع سیستم (دانش بنیان)

خدمات مهندسی در زمینه سیستم های کنترل صنایع نیروگاهی و تولید انرژی


ساخت انواع ربات های صنعتی

  

مقدمه؛

  • امروزه استفاده از انواع ربات ها، به خصوص ربات های صنعتی روبه افزایش است و پیش بینی می شود که در دهه های بعد، شاهد حضور گسترده این ربات ها در منازل ـ کارخانجات ـ فروشگاه ها و ... باشیم. شاید بتوان گسترش استفاده روزافزون ربات ها را در همه ی عرصه های کار و زندگی، با صنعت خودرو مقایسه نمود، که می بینیم چگونه این صنعت گسترش یافت و امروزه به سختی می توان بدون استفاده از خودرو به کار و زندگی ادامه داد.

طراحی و ساخت انواع ربات های صنعتی

  • با توجه به گسترش استفاده از انواع ربات ها در صنایع پیشرفته؛ تولید این ربات ها در کشور می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی، امکان صادرات آنها را بعنوان محصولاتی دانش بنیان به سایر بازارهای بین المللی فراهم آورد.
  • به همین مناسبت، از مدتی پیش طراحی و ساخت چند نوع ربات در دستور کار شرکت بهساز صنیع سیستم قرار گرفته، (ربات های جوشکار و ربات های مونتاژکار)، و این شرکت امیدوار است که پس از کسب نتایج مقدماتی از تحقیقات دردست اقدام، نسبت به تولید آزمایشی چند نوع از این ربات های صنعتی اقدام نموده و پس از کسب نتایج قابل قبول از نمونه های آزمایشی؛ نسبت به تولید نیمه صنعتی و صنعتی آنها اقدام نموده و به بازار عرضه نماید.
  • علاوه بر ربات های صنعتی که برای استفاده در صنایع مختلف طراحی و ساخته خواهد شد؛ باتوجه به فناوری های کسب شده در دانشگاه های کشور، (به خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، این شرکت با بهره گیری از آن دانشمندی ها و با اتکا به توانمندیهای اختصاصی خود درحال تحقیق و بررسی یک نوع ربات خاص می باشد که با نام ربات محافظ (نگهبان هوشمند)، به بازار معرفی خواهد شد.
  • در ادامه برخی از توانمندی ها و مشخصات ربات محافظ (نگهبان هوشمند)، آورده شده است:

ربات محافظ( نگهبان هوشمند)

  • نگهبان هوشمند، رباتی است با کارایی وسیع و کاربردهای فراوان. این ربات می تواند با ایجاد ارتباط هوشمند باکاربر نسبت به اجرای فرامین وی در محل نصب اقدام نموده و یا بر مبنای برنامه های داده شده قبلی، بر حسب مورد دستورات داده شده را بصورت اتوماتیک اجرا نموده و با ایجاد ارتباط با کاربر و مراکز حفاظتی وامنیتی ، ایشان را در جریان حوادث در حال وقوع (در محل استقرار خود)،قرار دهد.
  • ربات محافظ (نگهبان هوشمند) ، یک تولید دانش بنیان است که بر مبنای علوم رباتیک و سیستم های کنترل الکترونیکی و هوشمند توسط متخصصین مجرب ایرانی این شرکت طراحی و در حال ساخت می باشد.
  • این ربات هوشمند ، در مدل های مختلف و برای استفاده در منازل ، فروشگاه ها، مراکز صنعتی و... طراحی وساخته می شوند و یا می توان بر حسب نوع نیاز خاص و برای استفاده در مراکز معین ، طراحی و ساخته شوند.

     

    بخشی از توانمندیهای این ربات (نگهبان هوشمند)، به شرح زیر می باشد:

  • قابلیت برنامه ریزی برای انجام ماموریت های معین وخاص در محل استقرار
  • قابلیت ایجاد ارتباط متقابل با کاربر از طریق تلفن و اینترنت
  • قابلیت اعلام هشدارهای امنیتی و حفاظتی به کاربر و مراکز مرتبط از قبیل : پلیس-آتش نشانی- اورژانس و...
  • قابلیت اجرای فرامین اولیه حفاظتی وامنیتی، متناسب با امکانات ایجاد شده مرتبط با سیستم
  • تحت نظر داشتن وضعیت بیماران بستری ، سالمندان، و کودکان در محل استقرار و اعلام گزارش لحظه به لحظه ایشان به کاربر ویا مراکز مرتبط ، متناسب با برنامه تعریف شده روی سیستم
  • تحت نظر داشتن سایر سیستم ها و تجهیزات مستقر در محل استفاده ، اعلام گزارش خرابی و یا از کار افتادگی آنها به کاربر پس از وقوع و انجام امور حفاظتی تعریف شده برای جلوگیری از سوانح بعدی
  • اعلام اتصالی برق، نشت گاز، ترکیدگی لوله ،شکستهشدن شیشه ها و ورود غیر مجاز افراد و... در محل استقرار و ارسال هشدار به کاربر مراکز حفاظتی و امنیتی مرتبط
  • امکان ضبط تصویر و صدا از حوادث در حال وقوع در محل استقرار و ارسال آن به کاربر از طریق اینترنت و تلفن همراه
  • تنظیم میزان روشنایی و دما در محل استقرار (متناسب با برنامه تعریف شده) ، جهت صرفه جویی در مصرف انرژی

در خاتمه اعلام می دارد؛ این شرکت با توجه به توانمندی ها و تجارب وسیع خود در زمینه طراحی و ساخت انواع مکانیزم های کنترل هوشمند؛ وارد عرصه طراحی و تولید انواع ربات های صنعتی شده و امیدوارست در این عرصه نیز همانند فعالیت های گذشته خود بتواند نقش موثری در رشد این صنعت در کشورایفا نماید.

لیکن حائز ذکر است که؛ با توجه به گستردگی زمینه های مربوطه و همچنین نیازهای سرمایه ای در این بخش؛ این شرکت امیدوار است، با کسب پشتیبانی های لازم بتواند در این زمینه نیز خدمات ارزشمندی را در وحله اول به صنایع کشور و در مرحله بعد صدور آن به سایر کشور ها ارائه نماید.

 


معامله ای مطمئن با اعضای ویژه و دارای نشان! اطلاعات بیشتر

اطلاعات تماس بهساز صنیع سیستم (دانش بنیان)

آدرس : دفتر مرکزی: ایران-تهران-تهران-منطقه 6-میدان ولیعصر - ابتدای بلوار کشاورز - خیابان شهید کبکانیان - پلاک 9 - واحد 10- کدپستی 1415713161

تلفن : 021-88950431~6

فکس : 021-88976782

وب سایت : WWW.BEHSAZ-SS.1ST.IR


جستجو درمحصولات

مقالات

 

شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما

موبایل : -

تلفن : 021-88950431~6

فکس : 021-88976782

تلفکس : -

وب سایت : WWW.BEHSAZ-SS.1ST.IR